понедельник, 9 января 2017 г.

Урок позакласного читання

Урок позакласного читання в 2 класі.
Тема. Коли твій  твір відкриває таємниці. Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко…
Мета: розвивати навички свідомого виразного читання;
-          розкривати характерні ознаки зими;
-          навчати під час читання розмірковувати, уявляти, придивлятися, прислухатися;
-         навчати читати науково-художній твір, виокремлювати в ньому наукову інформацію;
-         формувати вміння сприймати цілісний  художній образ під час читання творів різних авторів на ту саму тему;
-          розвивати здібності втілювати сприйнятий образ у власний витвір.

Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над чистомовкою
Ба-ба-ба, ба-ба-ба!
Он на березі верба!
Бу-бу-бу, бу-бу-бу!
Доглядаємо вербу!
Бі-бі-бі, бі-бі-бі!
Сидить голуб на вербі!
Би-би-би, би-би-би!
Голуб полетів з верби!
Бу-бу-бу, бу-бу-бу!
Я люблю свою вербу!
2.  Дихальні вправи
Вдих — носом.
Видих — ротом.
Вдих — ротом.
Видих — носом.
Вдих — носом.
Видих — ротом із промовлянням голосних звуків.
Вдих — носом.
На видиху промовляти речення:
— Настала зима!
— Ми любимо читати.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Відгадайте загадку.
• Сніг біленький і м ’який —
Подивитись любо.
І дерева, й малюки
Одягають шуби.
Листя і трави нема,
Бо до нас прийшла... (зима).

— Сьогоднішній урок присвячений чарівниці зимі.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Розглядання ілюстрацій та репродукцій картин зимової тематики
— Яка пора року зображена на всіх цих картинах?
— Які кольори переважають?
— Назвіть кольори зими.

V. Опрацювання вірша О. Сенатович «Веселий сніг».
1.     Читання теми уроку (с.43 «Перлинки»)
-         Яким ключиком відкрити таємниці твору? (Розмірковувати, уявляти, придивлятися, прислухатися).
2.     Читання заголовка вірша О. Сенатович. Метод «Передбачення». Чому сніг веселий?
3.     Читання вірша вчителем.
-         Слухаючи, розмірковуйте над запитанням, звертайте увагу, як сприймали витівки снігу дорослі й діти.
4.     Перевірка первинного сприймання.
-         То чому сніг веселий? (Він сміявся з веселими).  Кому було весело? Чи всі сміялися?
5.     Читання вірша учнями. Аналіз.
-         Прочитайте, для кого падав сніг. (Для всіх, дорослих і малих, веселих і сумних). Ще для кого? Як веселився сніг? Чому одним падав на ніс, іншим – за комір, сідав на усмішки? Чому саме роззяві залетів до рота?
-         Поясніть значення вислову гордо носа нести (задерти голову, не дивитися під ноги). У яких словах звучить радість, захоплення зимою? (Ой, зима, зима, зима!».
6.     Розгляд малюнків, підписування їх словами з вірша.
-         Чого не можна намалювати?  (Не  можна намалювати відповідь: чому одним весело, іншим – ні). Треба поміркувати, щоб зрозуміти, що кожен сприймає навколишній світ по-своєму. Сніг веселий для всіх, а весело не всім. Це ми зрозуміли, коли читали, уявляли, придивлялися, розмірковували.
7.     Виразне читання вірша учнями.
VІ. Читання й аналіз  вірша  С. Жупанина «Віхола».
-         Доберіть слова, близькі за значенням до слова віхола.
-         Прочитайте завдання до вірша. Послухайте вірш «Віхола». Слухаючи, уявляєте описану картину. Який настрій вона навіює?
-         Робота в групах. Дайте відповідь на запитання до тексту.
-         Аналіз вірша, який включає такий попередній зміст роботи:
ü Розгляньте малюнок. Які коні на малюнку? Хто на санях? На які кольори багатий малюнок? Чому все сяє блакиттю?
ü Прочитайте першу строфу. Як поет назвав віхолу? Якими словами передав дії метелиці? Назвіть слова, якими описано сніг, поле. А як віхолі вдається водити сніжні хороводи?
ü Прочитайте наступну строфу. Якими звуками наповнено картину?  (Цок-цок). Із чим порівнюються сніжинки?
ü Яким словом поет описує сніги в третій строфі (оксамити)?
Сніг сяє, переливається, як коштовна тканина, від світла домівок. Які свята принесла зима? Якими словами автор підкреслює радість? Кожен рядок випромінює цей настрій (дзвенить, веселими щедрівками, радісною втіхою).
ü Назвіть у четвертій строфі слова, якими поет називає сніги (стужі, тобто холодні). Прочитайте, чим «цвітуть» будинки (ружами). Будинки красиві, святкові, урочисті. Відшукайте в тексті всі слова, які допомагають почути звуки зими: ух, тпру, дзвенить.
-         Читання вірша в парі «Ти – мені, я – тобі».
VІІ. Читання тексту «Чи знаєш ти?» учнями мовчки.
Розказати, що дізналися про сніжинки. Що ще ви знаєте про сніжинки?
VІІІ. Робота над твором А. Волкової «Зимова казка».
1.     Читання твору дітьми вголос.
2.     Аналіз твору. Читання по абзацах.
-         Що описано в першому абзаці? (Танок сніжинок).
-         Прочитайте, як описано танок. Якими звуками він сповнений? (Тихий шепіт сніжинок). А в повітрі? (Жодного звуку). Що являють собою сніжинки? Прочитайте у другому абзаці. Яке важливе повідомлення  зроблено в цьому  абзаці? Розкажіть.
-         Якої форми бувають сніжинки? Що бачимо у ясний день з найдрібніших сніжинок? (Алмаз – прозорий коштовний камін; алмазний – прозорий).
3.     Розповідь про сніжинки, доповнення речень словами із тексту.
4.     Творча робота. Складання і запис віршованих рядків про зиму з поданими римами.
Діти можуть складати рядки з послідовним, перехресним, опоясуючи римуванням.
Наприклад:
          І летять, летять сніжиночки
          На дорослих і дітей.
          Прикрашають ці пушиночки
          Всіх усміхнених людей.

Або:
         Налетіли сніжиночки,
         Білі, ніжні пушиночки.
ІХ. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чи сподобався вам урок?
— Чого корисного навчилися?

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою «Тарас
Шевченко». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку
читача.

Комментариев нет:

Отправить комментарий