воскресенье, 13 ноября 2016 г.

Відкритий урок для батьків учнів 2 класу

Відкритий урок для батьків учнів 2 класу
Тема. Закріплення вивченого з теми «Звуки і букви»
Мета. Закріпити знання учнів про голосні й приголосні звуки та позначення їх на письмі, про позначення м’якості приголосних буквами я, ю, є, і, ь; розвивати вміння переносити слова з рядка в рядок, виконувати звуко-буквений аналіз; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, мовлення, увагу, творчі здібності школярів.
Хід уроку
І. Активізація учнів до роботи.
Задзвенів  для  всіх  дзвінок-
Час  почати  нам  урок.
Він  незвичайний  і  цікавий
Батьків  багато  завітало.
Повернімось  обличчям  до  них
І  лагідно  промовим: «Добрий  день».
-         Сьогодні ми проведемо урок  української мови, учасниками  якого будуть не лише діти, а й Ви, шановні батьки. Ви зможете спостерігати за роботою своїх дітей і навіть допомогти їм виконати окремі завдання.
-         Перед нами стоять завдання: закріпити вивчене з теми «Звуки і букви».
-         Завдання: закріпити знання про голосні і приголосні звуки, позначення їх на письмі буквами. Будемо  виконувати звуко-буквений аналіз слів та ділити їх для переносу.
-         Тож яким ми будемо старатися бути на уроці?
У  - уважними
Р  - розумними
О  - організованими, охайно писати
К  - кмітливими

ІІ. Повторення та закріплення вивченого з теми «Звуки і букви».
1.     Мовна розминка.  Метод «Мозкова атака».
-         З чого складається  наша мова?
-         З чого складається речення?
-         З чого складаються слова?
-         Які є звуки ?
-         Скільки в українській мові є  голосних звуків?
-         Скількома буквами на письмі вони позначаються?
-         Скільки в українській мові приголосних звуків?
-         Скільки букв в українському алфавіті?
-         Яка буква в кожному рядку «зайва»? Чому?
П,С, Б, А, Ц, Ф
И, О, У, Й, А, І
-         Як упізнати і розрізнити на слух приголосні звуки?
-         Прочитайте букви і вимовте відповідні приголосні звуки: т, м, г, щ, й.
-         Які звуки позначає буква щ?
-         Які букви можуть позначати 2 звуки?
-         Які з них завжди позначають 2 звуки?
-         Якими можуть бути приголосні звуки? (Тверді і м’які, дзвінкі і глухі).

1.     Хвилинка каліграфії.
Лялька,  літнє, синю, опеньки.
-         Підкресліть букви, які позначають м’якість попередніх приголосних. Назвіть їх.
Задзвенів, сонце, гайок, район, майка, редька, польовий, земля,.  
-         Спишіть слова, поділяючи їх для переносу.
-         Які «золоті» правила переносу слів знаєте?
(По складах,
-         склад з однієї букви не залишається і не переноситься в наступний рядок,
-         буквосполучення дз, дж розривати на можна,
-         буква й та ь не можна відривати від попередньої букви,
-         буквосполучення йо, ьо розривати не можна,
-         слова зі збігом приголосних можна переносити по різному).
-         Визначте наголос у словах, підкресліть наголошений склад, назвіть голосні звуки, скажіть скільки складів у словах.
-         Підкресліть у перших двох словах дзвінкі приголосні однією рискою, глухі – двома.
-         Складіть речення зі словами.
-         Запишіть речення з одним словом на вибір.

3. Спостереження за вимовою подовжених приголосних звуків.
-         Послухайте слова, які я буду вимовляти. Що ви помітили в кожному слові?  Гілля, змагання, колосся, вугілля, читання.
-         Яке нове мовне явище ми вчора дослідили на уроці української мови?
-         Як позначається на письмі м’який подовжений звук? (Двома однаковими буквами).
-         А як позначаємо м’який подовжений звук у звуковій схемі?
4.     Утворіть слова. Запишіть їх за алфавітним порядком.
Пла                                              Гі
Бага          ття                             Вугі                лля
Взу                                             Бади
 (Багаття, бадилля, взуття, вугілля, гілля, плаття).

5.  Робота над загадками.
— Відгадайте загадки. Запишіть слова-відгадки. Побудуйте їх звукові моделі.
Стоять красуні на воді,                               
Вінки в них білі й золоті.
                                               (Латаття ) - о - о =: о
Загадаю загадку,,                                
Зажену на грядку.
Нехай моя загадка
Лежить до весни.
                                                (Насіння) - о = о =: о
Ношу його багато років,                       
А ліку йому не знаю.
                                                 ( Волосся) - о - о =: о
Фізкультхвилинка
Слухати ми перестали
I тепер вci дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо вправу починати.
Руки вгору, руки вниз,
I легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.


6.     Мовне спостереження. Ознайомлення з новим правилом переносу слів з рядка в рядок.
-         Проблемне питання. Як можна перенести слово змагання?
-         Опрацювання правила на стор. 49.
-         Висновки.
7.     Виконання вправи 1 (стор. 50).
-         Прочитайте вірш. Про які прикмети осені в ньому розповідається?
-         Спишіть друге речення.
-         Зробіть звуко-буквений аналіз підкреслених слів за зразком.
ІІІ. Систематизація знань.
1.     Виконання тестової перевірки знань. Батьки допомагають.
ТЕСТ
1.     Перше слово в реченні пишуть з
а) великої букви;       б) малої букви.
     2. М’якість приголосних звуків на письмі позначають букви:
          а) я, ю, є, і, ь.              б) а, о, у, и, е.
      3.  Правильно поділено для переносу слова:
            а) чи-таю,  те-атр, лі-нія;
            б)  о-рел, лі-йка, син-иця. 
      4.  Букви й, ь при переносі слів
           а)  відриваються від попередньої букви;
           б)  не відриваються від попередньої букви.
       5. Приголосні звуки позначає група букв:
           а) у, о, а, і, е, а;                б) л, м, р, п.
       6. В українському алфавіті є
          а) 33 букви;                    б) 32 букви.
       7. Буква ї завжди позначає
           а) один звук;                 б) два звука.
       8. У слові стільки складів, скільки у ньому
           а) голосних звуків;
           б) приголосних звуків.

2.     Самоперевірка виконаного тестового завдання.
ІV. Підсумок уроку.















Комментариев нет:

Отправить комментарий