суббота, 21 марта 2015 г.

КВК з української мови для учнів 4 класу

КВК з української мови для учнів 4 класу
Мета: узагальнити знання про іменник як частину мови; вчити дітей творчо мислити; розвивати кмітливість, пам’ять, мовлення, виховувати почуття колективізму.
Хід конкурсу
І. Представлення команд
Учитель.  Увага! Діти, ми з вами закінчили вчити тему «Іменник». Сьогодні настав час перевірити ваші знання з цієї теми. Відкриваємо клуб веселих і кмітливих. Команди для участі в КВК готові?
Команда «Веселий Іменник»
 Ми команда «Веселий іменник», друзі.
 Цю частину люблять дуже,
 Бо усе вона назве,
 Дасть імення золоте.

Команда «Кмітливі Відмінки»
Ми команда «Кмітливі Відмінки»
Ми як лицарі казкові,
Вірно служим рідній мові.
Так слова єднати вмієм,
Що усі нас розуміють.
ІІ. Конкурсна програма
І конкурс «Розминка»
Запитання задаються командам по черзі. За правильну відповідь 1 бал.
Запитання для команди «Веселий Іменник»
ü Надія – власна чи загальна назва?
ü Голуб – назва істоти чи неістоти?
ü Скільки відмінків у іменників?
ü На яке питання відповідає знахідний  відмінок?
Запитання для команди «Кмітливі Відмінки»
ü Сонце – власна чи загальна назва?
ü Книга – назва істоти чи неістоти?
ü На яке питання відповідає давальний відмінок?
ü На яке питання відповідає кличний відмінок?
Учитель. Молодці! Всі впоралися із завданням! А чи знаєте ви, що за підрахунками вчених, найбільше в нашій мові саме іменників? І ви в цьому зможете зараз переконатися. У наступному конкурсі переможуть найуважніші і найшвидші.
ІІ конкурс «Іменники в моєму портфелі»
Командам пропонується за 3 хвилин пригадати і записати якнайбільше іменників – назв предметів, що знаходяться в шкільному портфелі. Перемагає та команда, яка записала найбільше іменників. За І місце – 10 балів; за ІІ місце – 8 балів.
Учитель. Ну ось, ви і переконалися, як багато іменників «живуть» у ваших шкільних портфелях! А наступний конкурс виявить ваші знання антонімів.
ІІІ конкурс «Знайди іменники-антоніми!»
Команди отримують частини прислів’їв, які потрібно скласти.  Іменники-антоніми треба підкреслити і назвати. Правильно виконане завдання – 10 балів.
Прислів’я  для команди «Веселий Іменник»
 
Вченнясвіт,
а лінь марнує.
Праця чоловіка годує,
 
а знайко по дорозі біжить.
 
Незнайко на печі лежить, 
а невченнятьма.
 
 

Прислів’я  для команди «Кмітливі Відмінки»
Маленька праця краща
то на старість як знайдеш.
 
Науки ні вода не затопить,
 
за велике безділля.
 
Що в молодості навчишся, 
ні вогонь не спалить.

 

ІVконкурс «Відмінковий ланцюжок»
 Команди по черзі відгадують загадки і відмінюють іменник-відгадку. Якщо закінчення іменника в усіх відмінках визначено правильно, команда одержує 14 балів, за кожну помилку знімається 2 бали.

Загадки  для команди «Веселий Іменник»
1.     Прийшла до нас бабуся у білому кожусі,
Поля причепурила – пухнастим снігом вкрила.
                                  (Зима)
2.   Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
(Їжачок)
Загадки для команди «Кмітливі Відмінки»

1. У лусці мої боки –
Вони холодні та слизькі.
Плавать можу досхочу,
Та усе життя мовчу.
                     (Риба)
        2. Срібна зірка, біла-біла, на долоню теплу сіла.
І як сіла – то й розтала – голуба водиця стала.
            (Сніжинка)

V конкурс  «Професія»
За ключовими словами команди назвають професію, визначають рід, число і ставлять іменник-відгадку в Орудному відмінку однини. Максимальний бал 12.
Ключові слова для команди «Веселий Іменник»
Учні, дошка, щоденник, школа, клас.
Ковпак, каструля, сковорідка, ложка.
Ключові слова для команди «Кмітливі Відмінки»
 Хліб, колос, зерно, жнива, урожай, косовиця.
  Бинт, шприц, лікарня, укол, ліки.

VІ конкурс «Пантоміма»
(Фізкультхвилинка)
Командам даються завдання зобразити різні види спорту. Одна команда зображує, інша відгадує, які саме види спорту  зображуються. Потім команди міняються ролями. Максимальна кількість балів  6.
Завдання для команди «Веселий Іменник»
Зобразити пантомімою бокс і легку атлетику.
Завдання для команди «Кмітливі Відмінки»
Зобразити пантомімою футбол і важку атлетику.

Учитель. Молодці! Ви чудово рухаєтесь. А тепер подивимося, як ви говорите. У наступному конкурсі у вас буде можливість виявити свою мовну майстерність. Вам потрібно буде якнайкраще представити  іменники.
VІІ конкурс «Розкажи про іменники»
Команди отримують загадку, розгадують її. Знаходять і підкреслюють усі іменники. Усно аналізують два іменники (за вибором) за планом:
1.     Аналізоване слово
2.     Частина мови
3.     Власна чи загальна назва.
4.     Назва істоти чи неістоти.
5.     У якому значенні вжито (прямому чи переносному)?
6.     Рід.
7.     Число.
8.     З якими словами зв’язане в реченні?
9.     На яке питання відповідає?
10.                 Яким є членом речення – головним чи другорядним?
За правильну відповідь на кожний пункт плану – 1 бал.
Загадка для команди «Веселий Іменник»
Летить стріла вогняна, ніхто її не спійма.
(Блискавка)
Загадка для команди «Кмітливі Відмінки»
Як не бий, він не заплаче, тільки сам завзято скаче.
яч)
VІІІ конкурс «Рід іменника»
За кожне правильно записане слово 1 бал.
Завдання для команди «Веселий Іменник»
За три хвилини записати якомога більше слів жіночого роду на літеру М.
Ключові слова для команди «Кмітливі Відмінки»
За три хвилини записати якомога більше слів чоловічого роду на літеру М.
ІІІ. Підведення підсумку гри

Підрахунок балів. Нагородження переможців.


Комментариев нет:

Отправить комментарий