понедельник, 21 августа 2017 г.

Прийоми роботи з текстом







Прийоми роботи
 з текстом на уроках читання в початкових класах





Систематизувала вчитель
початкових класів Плецька В.М.


2016
· Читання відповідно до готового плану.
·  Читання нового тексту учнями, що заздалегідь підготувалися до читання.
·  Читання «ланцюжком» по одному реченню.
· Читання «ланцюжком» по абзацах.
·  Читання «ланцюжком» логічно завершеними частинами.
·  Напівголосне читання.
· Читання твору та визначення його жанру.
·  Висловлення безпосередніх вражень від прочитаного.
· Читання та виявлення слів, значення яких є незрозумілим.
·  Комбіноване читання (учитель, діти).
· Читання всього тексту (за завданням учителя).
· Читання найбільш яскравого фрагмента твору.
·  Знаходження за даним початком (закінченням) цілого речення. (Пізніше речення можна замінити логічно завершеним фрагментом.)
· Читання та виділення фрагмента твору, що розкриває зміст ілюстрації.
· Читання та малювання ілюстрації до поетичного твору (можливо, усне малювання).
·«Живі картинки». Один учень читає текст, інший мімікою реагує на прочитане.
·  Визначення фрагмента твору, який міг би прочитати такий чоловічок:

Або прочитати речення (фрагмент) з інтонацією, що відповідає настрою чоловічка.
· Читання та малювання обкладинки до книжки, що містить дане оповідання або казку.
· Читання твору та співвідношення послідовності малюнків і розвитку подій, описаних у ньому.
· Виразне читання фрагмента оповідання (вірша) на власний розсуд читача.
·  Виділення у тексті фрагментів, які допоможуть відповісти на запитання.
·Читання, складання запитань до відповідного абзацу (тексту).
· Читання, поділ тексту на частини.
· Читання, складання плану твору.
· Читання, складання ілюстративного плану твору.
· Читання, відновлення порушеної послідовності.
· Бесіда за змістом твору, що супроводжується вибірковим читанням.
· Читання уривка твору, який можна співвіднести з приказкою або прислів'ям.
· Читання твору, виділення у ньому фразеологізмів, приказок.
· Читання твору, виділення у ньому речень, висловів, які стали крилатими.
· Читання твору, вибирання з тексту слів, із яких можна скласти приказку.
·  Складання запитань, на які можна відповісти конкретним реченням (абзацом) із твору.
·  Читання твору, визначення у ньому реальних і вигаданих подій.
· Читання твору, виявлення у ньому певних жанрових ознак.
· Читання в особах.
·Читання діалогів з вилученням із них слів автора.
· Читання твору, підготовка до інсценування.
· Читання твору, інсценування фрагмента.
· Читання твору голосом персонажа.
·Читання речень з використанням замінників. Наприклад, добір символів, схематичних зображень, асоціацій, якими можна замінити слово, позначити дійову особу твору.
· Виділення у творі фрагментів, які можна прочитати з інтонацією презирства, докору, прохання, спонукання, обурення, насмішки тощо.
· Знаходження та виразне читання речень зі знаком оклику, знаком питання, з однорідними членами.
· Читання твору, виділення у ньому образних висловлювань.
· Читання твору, виділення у ньому описів.
·   Встановлення причинно-наслідкових зв'язків шляхом читання.
· Виділення та читання слів, словосполучень, висловлювань, які можна використати при написанні творів.
· Читання твору, виписування з нього слів, що відповідають конкретній темі (наприклад, темі «Зима»),
·  Читання твору, виділення у ньому слів, які, на думку читача, є застарілими.
· Читання твору, виділення у ньому слів-ознак.
·  Читання твору, виділення у ньому слів, що передають динаміку розвитку подій.
· Читання поетичного твору, переказування його прозою.
·  Читання та пояснення значення слова реченням із тексту.
· Читання твору, добір у тексті слів, з допомогою яких можна дописати речення.
· Читання з додаванням у речення слів, що відповідають змісту.
· Читання твору, виділення у ньому рим, звертань, слів та висловлювань, які надають тексту урочистості.
· Читання твору, розгадування (складання) кросворда, що відповідає змісту тексту.
·   Читання твору, заповнення таблиці словами з тексту.
· Читання твору, складання схеми, у якій стрілками відповідного кольору потрібно показати взаємодію головного персонажа з іншими героями твору.
· Читання твору, виконання тестових завдань.
· Читання твору, переказування його з допомогою невербальних засобів спілкування.
· Читання твору, розфарбовування ілюстрації до нього колюрами, що відповідають заданій порі року (наприклад, барвами Осені-художниці).
· Читання, зміна логічного наголосу в реченні, зміна порядку слів.
· Читання твору, переказування його змісту від імені персонажа твору.
· Читання, уявлення та опис героїв оповідання.
· Читання казки, зміна ходу подій, придумування іншого закінчення.
· Читання казки, введення у розвиток подій героїв інших казок.
· Читання твору, виділення у ньому найважливішого.
· Читання твору, визначення логічних наголосів.
· Читання твору, виділення речень, які потрібно читати голосно, заспокійливо, швидко, повільно.
· Читання поетичного твору, складання «партитури» для виразного читання.
· Читання твору зі скороченнями. Підготовка до стислого переказу.
·        Читання твору, придумування іншого заголовка до нього.
·Читання твору, складання сценарію для створення мультфільму (короткого або детального).
· Читання твору, продумування звукового оформлення «фільму».
·Виділення у тексті речення, яке допоможе виправити помилку, допущену в міркуваннях або при переказі фрагмента твору.
·Виділення у тексті речення, що розкриває головну думку твору.
· Читання твору, створення словесного образу (наприклад, образу «краси», «радості»).
· Читання твору, проведення «слідчого експерименту». (Наприклад: «Хто міг сказати таку фразу:...?»)
· Читання твору, складання власного тексту на його основі (текст за аналогією).
· Читання твору, виділення у ньому висновків.
· Читання твору, добір висловлювань, які допоможуть охарактеризувати героя.
· Складання характеристики персонажів твору з використанням засобів художньої виразності цього твору.
· Читання твору, самостійний вибірковий переказ.
· Читання твору, опис місця події, пейзажів із використанням слів та словосполучень, що зустріча­ються у творі.
·Читання твору, розповідь про те, що сподобалось, чим він запам'ятався.
· Конкурсне читання поезій (оповідань). До складу журі можуть входити учні класу, батьки.
·Читання твору, визначення у тексті найдовшого слова (речення).
·Читання твору, виділення у ньому словосполучень: іменник + прикметник; дієслово + прислівник; займенник + прикметник.
· Диференціація обсягів для сприймання тексту дітьми, що мають недостатній темп читання, шляхом попереднього поділу важких для читання слів на склади.
· Визначення та читання слів, близьких (протилежних) за значенням до вказаних учителем.
· Читання слів, речень зі словами, до яких є пояснення у словничку після тексту.


Комментариев нет:

Отправить комментарий