Прийоми роботи
з текстом на уроках читання в початкових
класах
Систематизувала
вчитель
початкових
класів Плецька В.М.
2016
· Читання відповідно до готового
плану.
· Читання нового тексту учнями, що
заздалегідь підготувалися до читання.
· Читання «ланцюжком» по одному
реченню.
· Читання «ланцюжком» по абзацах.
· Читання «ланцюжком» логічно
завершеними частинами.
· Напівголосне читання.
· Читання твору та визначення його
жанру.
· Висловлення безпосередніх вражень
від прочитаного.
· Читання та виявлення слів, значення
яких є незрозумілим.
· Комбіноване читання (учитель,
діти).
· Читання всього тексту (за
завданням учителя).
· Читання найбільш яскравого
фрагмента твору.
· Знаходження за даним початком
(закінченням) цілого речення. (Пізніше речення можна замінити логічно
завершеним фрагментом.)
· Читання та виділення фрагмента
твору, що розкриває зміст ілюстрації.
· Читання та малювання ілюстрації
до поетичного твору (можливо, усне малювання).
·«Живі картинки». Один учень читає
текст, інший мімікою реагує на прочитане.
· Визначення фрагмента твору, який
міг би прочитати такий чоловічок:
Або прочитати речення (фрагмент)
з інтонацією, що відповідає настрою чоловічка.
· Читання та малювання обкладинки
до книжки, що містить дане оповідання або казку.
· Читання твору та співвідношення послідовності
малюнків і розвитку подій, описаних у ньому.
· Виразне читання фрагмента
оповідання (вірша) на власний розсуд читача.
· Виділення у тексті фрагментів,
які допоможуть відповісти на запитання.
·Читання, складання запитань до
відповідного абзацу (тексту).
· Читання, поділ тексту на частини.
· Читання, складання плану твору.
· Читання, складання ілюстративного
плану твору.
· Читання, відновлення порушеної
послідовності.
· Бесіда за змістом твору, що
супроводжується вибірковим читанням.
· Читання уривка твору, який можна
співвіднести з приказкою або прислів'ям.
· Читання твору, виділення у ньому
фразеологізмів, приказок.
· Читання твору, виділення у ньому
речень, висловів, які стали крилатими.
· Читання твору, вибирання з тексту
слів, із яких можна скласти приказку.
· Складання запитань, на які можна
відповісти конкретним реченням (абзацом) із твору.
· Читання твору, визначення у ньому
реальних і вигаданих подій.
· Читання твору, виявлення у ньому
певних жанрових ознак.
· Читання в особах.
·Читання діалогів з вилученням із
них слів автора.
· Читання твору, підготовка до
інсценування.
· Читання твору, інсценування
фрагмента.
· Читання твору голосом персонажа.
·Читання речень з використанням
замінників. Наприклад, добір символів, схематичних зображень, асоціацій, якими
можна замінити слово, позначити дійову особу твору.
· Виділення у творі фрагментів, які
можна прочитати з інтонацією презирства, докору, прохання, спонукання,
обурення, насмішки тощо.
· Знаходження та виразне читання
речень зі знаком оклику, знаком питання, з однорідними членами.
· Читання твору, виділення у ньому
образних висловлювань.
· Читання твору, виділення у ньому
описів.
· Встановлення причинно-наслідкових
зв'язків шляхом читання.
· Виділення та читання слів,
словосполучень, висловлювань, які можна використати при написанні творів.
· Читання твору, виписування з
нього слів, що відповідають конкретній темі (наприклад, темі «Зима»),
· Читання твору, виділення у ньому
слів, які, на думку читача, є застарілими.
· Читання твору, виділення у ньому
слів-ознак.
· Читання твору, виділення у ньому
слів, що передають динаміку розвитку подій.
· Читання поетичного твору,
переказування його прозою.
· Читання та пояснення значення
слова реченням із тексту.
· Читання твору, добір у тексті
слів, з допомогою яких можна дописати речення.
· Читання з додаванням у речення
слів, що відповідають змісту.
· Читання твору, виділення у ньому
рим, звертань, слів та висловлювань, які надають тексту урочистості.
· Читання твору, розгадування
(складання) кросворда, що відповідає змісту тексту.
· Читання твору, заповнення таблиці
словами з тексту.
· Читання твору, складання схеми, у
якій стрілками відповідного кольору потрібно показати взаємодію головного
персонажа з іншими героями твору.
· Читання твору, виконання тестових
завдань.
· Читання твору, переказування його
з допомогою невербальних засобів спілкування.
· Читання твору, розфарбовування
ілюстрації до нього колюрами, що відповідають заданій порі року (наприклад,
барвами Осені-художниці).
· Читання, зміна логічного наголосу
в реченні, зміна порядку слів.
· Читання твору, переказування його
змісту від імені персонажа твору.
· Читання, уявлення та опис героїв
оповідання.
· Читання казки, зміна ходу подій,
придумування іншого закінчення.
· Читання казки, введення у
розвиток подій героїв інших казок.
· Читання твору, виділення у ньому
найважливішого.
· Читання твору, визначення
логічних наголосів.
· Читання твору, виділення речень,
які потрібно читати голосно, заспокійливо, швидко, повільно.
· Читання поетичного твору,
складання «партитури» для виразного читання.
· Читання твору зі скороченнями.
Підготовка до стислого переказу.
·
Читання твору, придумування іншого заголовка до нього.
·Читання твору, складання сценарію
для створення мультфільму (короткого або детального).
· Читання твору, продумування
звукового оформлення «фільму».
·Виділення у тексті речення, яке
допоможе виправити помилку, допущену в міркуваннях або при переказі фрагмента
твору.
·Виділення у тексті речення, що
розкриває головну думку твору.
· Читання твору, створення
словесного образу (наприклад, образу «краси», «радості»).
· Читання твору, проведення
«слідчого експерименту». (Наприклад: «Хто міг сказати таку фразу:...?»)
· Читання твору, складання власного
тексту на його основі (текст за аналогією).
· Читання твору, виділення у ньому
висновків.
· Читання твору, добір
висловлювань, які допоможуть охарактеризувати героя.
· Складання характеристики
персонажів твору з використанням засобів художньої виразності цього твору.
· Читання твору, самостійний
вибірковий переказ.
· Читання твору, опис місця події,
пейзажів із використанням слів та словосполучень, що зустрічаються у творі.
·Читання твору, розповідь про те,
що сподобалось, чим він запам'ятався.
· Конкурсне читання поезій
(оповідань). До складу журі можуть входити учні класу, батьки.
·Читання твору, визначення у тексті
найдовшого слова (речення).
·Читання твору, виділення у ньому
словосполучень: іменник + прикметник; дієслово + прислівник; займенник +
прикметник.
· Диференціація обсягів для
сприймання тексту дітьми, що мають недостатній темп читання, шляхом попереднього
поділу важких для читання слів на склади.
· Визначення та читання слів,
близьких (протилежних) за значенням до вказаних учителем.
· Читання слів, речень зі словами,
до яких є пояснення у словничку після тексту.
Комментариев нет:
Отправить комментарий