понедельник, 21 августа 2017 г.

Ігри та вправи








Ігри та вправи, що сприяють
формуванню і вдосконаленню навичок читання





Систематизувала вчитель
початкових класів Плецька В.М.



2016 рік

Гра «Розвідники»
На столі 20 предметів, закриті газетою. На деякий час газета забирається, діти розглядають предмети, торкаються, рахують. Вчитель закриває їх. Діти записують слова, які запам’ятали.

Гра „Чарівна паличка”
Клас ділиться на дві команди. Проводиться швидко, вчитель показує на когось, а той називає: гору, пісню або ще щось на вимогу вчителя. Виграє та команда, що набрала більше балів.

Гра „ Добери слово”
Мета – визначити рівень мовленнєвого розвитку і збагатити словник новими словами. Пропоную дітям дібрати до слів-предметів по 2-3-4 слова – ознаки дії. Скажімо, книга – цікава, товста, старовинна, художня; ялинка – гарна, струнка, зелена; питання – складне, просте, риторичне та ін.

Гра „Назви ознаку”
Вчитель називає слово – назву предмета, а учні повинні назвати його ознаки.
Яблуко – смачне, солодке, червоне, соковите, стигле і т.д.
Перемагає той, хто назве найбільше ознак.

Читання деформованого тексту.
Усвохї рахтво тоеп шипе пор четяди житят, неспонев відкттіври у гадокви, могуру. критоВід і йозсерно, але зеб чаньпов опет вогорить рпо ет, як треаб жидрути, битилю, ямріти,тивчися.
(У своїх творах поет пише про дитяче життя, сповнене відкриттів, вигадок, гумору. Відкрито і серйозно, але без повчань поет говорить про те, як треба дружити, любити, мріяти, вчитися)

Гра „Назви точно і швидко ”
Учитель називає слово, а учні швидко згадують , яку дію воно виконує.
Кухар – варить... Двірник –
Учитель - Письменник –
Лікар - Продавець –
Гра „ Навпаки”
Учитель називає слово – ознаку, а діти називають протилежне слово ознаку.
Високий – низький
Багатий –
Широкий –
Веселий –
Великий –
Добрий –
Чорний –
Твердий –
Гра „Назви слово”
Учитель пропонує назвати дітям по черзі слова, які мають один склад ( два склади, три склади...). Гра проходить „ланцюжком”. Перемагає той, хто назве останнє слово.

Гра „Відлуння”
Учитель називає слова, а учні хором – останній склад. Ігрова ситуація: „Уявіть, що ми знаходимось у лісі. Кругом дерева, кущі, лунає пташиний спів, і на кожне промовлене слово відгукується відлуння. ”
Ліс – ліс, дерево – во, квіти –ти, ромашка – ка, соловейко – ко, трава – ва...

Гра „Яке слово довше”
Мета – розвивати фонематичний слух, членувати слова на склади, звуки, визначати послідовність звуків. Рекомендую пари слів: година чи хвилина, змія або черв’як, день чи ніч, зима або весна.

Гра „Веселі рими”
Учитель називає слово і пропонує учням дібрати до нього рими (так, щоб останній склад повторювався).
Наприклад, гілка – бджілка...
Олівець - ...
Бичок - ...
Лисичка - ...
Кішка - ...

Гра „Продовжуйте”
Учитель читає речення, а діти повторюють останній склад останнього слова, виразно, дотримуючись інтонації.
Ще зелені боби – би – би – би.
Стоїть у глечику вода – да – да – да.
Ми знайшли вужа – жа – жа – жа.
Укусила ніс оса – са – са – са.
У лисиці є нора – ра – ра – ра.

Вправа "Кидок - засічка"
"Кидок" - читання тексту у швидкому темпі.
"Засічка" - діти піднімають голівки і проговорюють останнє слово, що побачили (не стежачи пальчиком).

Вправа "Кроки"
"Крок" - читання повного рядка тексту (напівголосно) .

                                            Гра "Знайди пеньок"
 Використовую таблиці:
Дублісденьнічка Діблізденьнічка Дубліспеньнічка Зублісденьпічка

Гра "Відновіть вірш"
На дошці записані рядочки з вірша. Учні "відновлюють" його.
У містах і на селі, — (2)
Має книжку на столі. (4)
У кожнім домі, в кожній хаті — (1)
Хто навчився вже читати, (3)

Гра "Незвичайна математика"
— Виконайте дії і прочитайте утворений результат.
Зуб + і — убі + ага + дка = ... (загадка).
Скарб — арб + ород — д + мовк + а = ... (скоромовка).
Усіх — іх + мі + шум — ум + ка = ... (усмішка).

Читання слів на одному диханні
пам'ятає (м'ята) золото (лото)
говорили (рили) пензлі (злі)
самого (сам) розуміє (уміє, розум)
— Придивіться уважно до цих слів. У кожному з них заховалися інші слова. Знайдіть їх.

Вправа на миттєве сприйняття слів. Активізація пам'яті.
Гра "Впіймай слово"
Учні мовчки читають слова, які вчитель швидко показує, затримуючи кожне слово на кілька секунд. Після читання необхідно пригадати як¬найбільше прочитаних слів.
Слова на картках-блискавках: пісня, казка, скоромовка, автор, худож¬ник, редактор, притча.
— На які групи ви поділили б слова?

Гра "Ланцюжок"
Косаловитишафарамашинадіялинкалина.
- Чітко прочитати кожне слово окремо.


Комментариев нет:

Отправить комментарий