Погоджено:
Заступник директора з НВР О. Паскар
____ _____________ 2015 року
Календарно-тематичне
планування уроків
навчання грамоти в 1 класі
на І семестр
2015-2016 навчальний рік
Складено за навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів із
навчанням українською мовою
1-4 класи. Київ.
Видавничий дім «Освіта» 2012
І семестр - 8 годин на тиждень
Підручник М.С. Вашуленко, О.В.
Вашуленко
Буквар. Київ. Видавничий дім
«Освіта». 2012
Зошити для письма № 1, № 2
О.В. Вашуленко, О.Ю. Прищепа.
Видавничий дім «Освіта». 2014
Учителя початкових класів
Плецької В.М.
Перевірено:
Заступник директора з
НВР ________ О. Коломійченко
_____ _____________ 2015 року
№
|
Тема уроку
|
Стор.
|
Дата
|
Добукварний період
|
|||
1.
|
Вступ. Ознайомлення з Букварем. Державний Гімн України.
Опрацювання вірша Г. Чубач «Батьківщина».
|
3,5
|
|
2.
|
Ознайомлення із
зошитом для письма, письмовим приладдям. Правила сидіння за партою під час письма.
Розмальовування малюнків.
|
1-2
|
|
3.
|
Практичне ознайомлення з поняттями «слово», «речення».
Бесіда на тему «Літні розваги». Спосіб умовного позначення речень.
|
6-7
|
|
4.
|
Правила користування письмовим приладдям.
Положення ручки (олівця) в руці під час письма.
Письмо прямих і обведення ламаних хвилястих ліній.
|
3
|
|
5.
|
Закріплення знань про речення. Складання речень за
поданою графічною моделлю. Бесіда на
тему «Режим дня школяра».
|
8
|
|
6.
|
Проведення ліній у певному напрямку. Формування вміння
орієнтуватися необмеженій площині (сторінці зошита: вгорі, внизу, ліворуч,
праворуч). Розміщення малюнків (на вільну тему) посередині, вгорі, низу,
ліворуч, праворуч від малюнків.
|
4-5
|
|
7.
|
Слухання
й розповідь казки. Уявлення про діалог (без уживання
терміна). Складання речень за поданою графічною моделлю.
|
9
|
|
8.
|
Наведення, домальовування, розфарбовування малюнків. Рядок. Вправи в
рядку.
|
6-7
|
|
9.
|
Розширення
уявлень дітей про слово та речення. Розподіл предметів
за семантичними групами «Овочі — фрукти». Складання
речень за поданими графічними схемами.
|
10-11
|
|
10.
|
Закріплення
уміння писати в рядку. Письмо прямих і похилих (ламаних). Розташування
предметів ліво-правового спрямування. Розфарбовування малюнків. Складання речень за малюнками.
|
8-9
|
|
11.
|
Ознайомлення учнів зі словами, що є ознаками предметів.
Порівняння предметів. Складання речень за схемами.
|
12
|
|
12.
|
Ознайомлення з міжрядковою (допоміжною) лінією сітки
зошита. Виділення та наведення складових частин предметів, розміщених у рядку
та поза ним. Розфарбовування малюнків штрихами відповідної форми (прямими,
півовальними, овальними). Складання речень з малюнками.
|
9
|
|
13.
|
Ознайомлення зі словами, що означають дії предметів.
Складання речень за малюнками та поданими графічними схемами. Робота
з дитячою книжкою. Українська народна казка «Рукавичка».
|
13
|
|
14.
|
Похила лінія сітки зошита. Ознайомлення з похилим
положенням зошита під час письма у рядках. Письмо прямих похилих ліній.
Наведення контурів пташок. Поділ слів на склади. Розвиток зв’язного мовлення.
|
10
|
|
15.
|
Ознайомлення учнів зі складовою будовою слова. Поділ слів на склади. Поняття «наголос».
Наголошений склад. Розподіл
предметів за семантичними групами «Свійські тварини —
дикі тварини». Складання речень.
|
14-15
|
|
16.
|
Письмо прямих похилих ліній, прямих із заокругленням
угорі і внизу. Поділ слів на склади. Наведення предметів, розфарбовування
малюнків. Знаходження однакових предметів.
|
11
|
|
17.
|
Практичне
уявлення про немовні звуки та звуки мовлення. Поділ слів на склади. Складання речень
за поданими графічними
схемами.
|
16
|
|
18.
|
Закріплення навичок письма похилих
ліній, із заокругленням внизу. Поділ на слів на склади. Наведення елементів малюнка. Складання
речень за малюнком і графічними схемами.
|
12
|
|
19.
|
Голосні та приголосні звуки. Позначення їх
умовними знаками. Формування навичок звукового
аналізу простих за будовою слів. Моделювання звукової
структури слів. Складання
речень.
|
17
|
|
20.
|
Письмо овалів і півовалів у повній сітці зошита. Послідовність
письма
елементів. Звуковий аналіз слів. Наведення контурів іграшок.
|
13
|
|
21.
|
Тверді та м'які приголосні звуки. Позначення їх
умовними знаками. Формування навичок звукового аналізу слів.
|
18
|
|
22.
|
Вправляння у письмі овалів окремо і в поєднанні у
повній сітці зошита. Чергування графічних елементів. Розфарбовування
малюнків.
|
14
|
|
23.
|
Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей». Розвиток зв’язного мовлення.
|
19
|
|
24.
|
Письмо петель з похилими лініями. Наведення окремих
елементів малюнка. Зіставлення предметів з різними лініями. Складання
графічних моделей речень.
|
15
|
|
25.
|
Культура спілкування. Вправляння у звуковому
аналізі мовлених
слів. Складання графічних моделей речень.
|
20
|
|
26.
|
Письмо вигнутої лінії; порівняння елементів у рядку і
на малюнку. Знаходження спільного. Розфарбовування малюнка. Знаходження
однакових предметів.
|
16
|
|
27.
|
Узагальнення знань учнів про голосні та приголосні
звуки. Звуковий аналіз слів. Складання розповіді за серією малюнків. Робота з дитячою книжкою. В.
Сухомлинський . «Пурпурова квітка».
|
21
|
|
28.
|
Письмо палички з петлею вгорі і внизу. Повторення
правил письма у зошиті. Письмо різних елементів у рядку. Розфарбовування
малюнків. Знаходження силуетних предметів.
|
17
|
|
Букварний період
|
|||
29.
|
Звук [а]. Позначення його буквами А, а. Виділення звука
[а] в складах і словах. Складання речень за поданими графічними моделями.
|
22-23
|
|
30.
|
Мала рукописна
буква «а». Аналіз складових
елементів малої букви а. Письмо малої букви а. Звуковий аналіз слів.
|
18
|
|
31.
|
Звук [у], позначення його буквою «у». Виділення
звука [у] в складах і словах. Звуковий аналіз
слів, його моделювання.
|
24-25
|
|
32.
|
Мала рукописна
буква «у». Аналіз складових
елементів малої букви у. Письмо малої букви а. Звуковий аналіз слів.
Складання речень за малюнком у зошиті.
|
19
|
|
33.
|
Закріплення знань про звукове значення вивчених букв.
Звуковий аналіз слів, їх моделювання.
|
||
34.
|
Закріплення навичок письма вивчених літер. Складання
речень за малюнком.
|
||
35.
|
Звук
[о]. Позначення його буквою «о». Звуковий аналіз слів,
його моделювання. Складання речень за поданими графічними моделями.
|
26-27
|
|
36.
|
Порівняння малих букв о – а. Письмо малої і великої
букви Оо. Порівняння групи букв.
|
20
|
|
37.
|
Звук [и]. Позначення його буквою «и». Звуковий
аналіз слів. Складання речень за малюнками.
|
28-29
|
|
38.
|
Аналіз складових елементів малої букви и. Порівняння
малих букв и, у. Письмо малої букви и. Закріплення навичок письма малих букв
о, а, у. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемою.
|
21
|
|
39.
|
Звук
[м], позначення його буквою «ем». Читання складів із вивченими
літерами. Велика буква на початку речення.
|
30-31
|
|
40.
|
Письмо малої букви м. Поелементний аналіз малої букви
м. Письмо прямих, обернених складів з малою буквою м, слова мама.
Встановлення відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами.
|
22
|
|
41.
|
Закріплення знань про звукове значення вивчених букв.
Написання імен з великої букви. Читання і доповнення речень. Робота
з дитячою книжкою. Українська народна казка «Колобок».
|
31
|
|
42.
|
Закріплення навичок письма вивчених літер. Списування
слів. Розвиток зв’язного мовлення.
|
23
|
|
43.
|
Звук [і]. Позначення його буквами І, і. Читання складів
і слів з вивченими буквами. Буква і в ролі окремого слова.
|
32
|
|
44.
|
Письмо рядкової букви і, складів із нею. Письмо великої
букви І. Письмо прямих і обернених складів з малою буквою і. Звуковий аналіз слів. Складання речень
за малюнком у зошиті.
|
24
|
|
45.
|
Закріплення знань про звукового
значення вивчених букв. Читання й доповнення речень.
|
33
|
|
46.
|
Закріплення навичок письма вивчених літер. Звуковий
аналіз слів. Списування друкованих складів, слів. Установлення відповідності
між вивченими друкованими і рукописними буквами.
|
||
47.
|
Звуки [н], [н'], позначення їх буквою «ен».
Звуковий аналіз слів. Читання складів і слів.
|
34
|
|
48.
|
Письмо малої рукописної букви н. Аналіз складових елементів малої букви н.
|
25
|
|
49.
|
Закріплення звукових значень букви Нн («ен»), умінь
читати склади й слова з нею. Читання й
доповнення речень.
|
35
|
|
50.
|
Закріплення навичок письма вивчених літер. Списування друкованих
складів, слів.
|
26-27
|
|
51.
|
Звуки [л], [л У, позначення їх буквою «ел».
Звуковий аналіз слів із твердими й м'якими
приголосними. Читання складів, слів
і речень.
|
36-37
|
|
52.
|
Письмо малої букви л, складів і слів з нею. Зіставлення
форми малих рукописних букв л і м. Списування друкованих складів.
Розгадування ребуса.
|
28
|
|
53.
|
Закріплення звукових значень букви «ел». Вправи на
доповнення незавершених речень. Інтонаційне
читання речень, текстів.
|
38-39
|
|
54.
|
Аналіз складових елементів великої букви Л. Письмо велико букви Л, складів, речень з великою та малою
буквою Лл.
|
29
|
|
55.
|
Звук [в], позначення його буквою Вв («ве»).
Особові займенники, їх вживання в
реченнях. Читання складів, слів, речень. Робота
з дитячою книжкою. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят».
|
40-41
|
|
56.
|
Аналіз складових елементів малої букви в. Письмо малої
букви в. Письмо закритої і відкритої букви в, прямих і обернених складів з
малою буквою. Вилучення зайвої букви з групи букв. Розвиток зв’язного мовлення.
|
30
|
|
57.
|
Закріплення звукового значення букви «ве». Читання
слів, речень, текстів. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «»Лисичка-кума».
|
42-43
|
|
58.
|
Закріплення навичок письма малої букви в у складах і
словах. Складання речень за малюнками і схемами у зошиті.
|
31
|
|
59.
|
Звуки [с], [с'], позначення їх буквою «ес».
Закріплення аналітико-синтетичних умінь. Читання
складів, слів. Словниково-логічні вправи.
|
44-45
|
|
60.
|
Письмо малої та великої букв Сс. Письмо слів, складів і
речень буквою Сс. Встановлення відповідності між вивченими друкованими і
рукописними буквами. Розгадування кросворда.
|
32-33
|
|
61.
|
Закріплення звукових значень букви «ес». Опрацювання текстів
«Мама і сини», «У
лісі».
|
46-47
|
|
62.
|
Письмо великої
букви А. Порівняння великої букви А з Л. Письмо складів і слів ведикою буквою
А. Диктант вивчених букв. Установлення відповідності між вивченими малими і
великими буквами. Складання слів із букв, записування.
|
34-35
|
|
63.
|
Звук [к], позначення його буквою Кк («ка»).
Читання складів, слів.
Ознайомлення з анаграмами. Словниково-логічні вправи. Робота над анаграмами.
|
48-49
|
|
64.
|
Аналіз складових елементів малої букви к. Письмо малої
букви к. Верхнє, середнє, нижнє поєднання літери к з іншими буквами у словах.
Звуковий аналіз слів.
|
36-37
|
|
65.
|
Закріплення знань про звукове значення буки Кк («ка»).
Читання речень, поданих рукописним шрифтом. Опрацювання тексту «Калина».
|
50-51
|
|
66.
|
Аналіз складових елементів великої буки М. Письмо
великої букви М. Письмо складів, слів, речень з великою буквою М.
|
38
|
|
67.
|
Звуки [р],
[р'], позначення їх буквою «ер». Читання складів, слів.
Скоромовки. Виконання словниково-логічних вправ.
|
52-53
|
|
68.
|
Аналіз складових елементів малої букви р. Письмо малої
букви р. Письмо складів, слів, речень
малою буквою р. Списування друкованих слів. Установлення відповідності
між вивченими великими і малими буквами.
|
39
|
|
69.
|
Закріплення
звукових значень букви Рр «ер».
Опрацювання тексту «Ранок коло ріки».
Словниково-логічні вправи. Робота з дитячою книжкою. Н.
Кир’ян. «Чому вусатий колосок».
|
54-55
|
|
70.
|
Аналіз складових елементів великої букви Н. Письмо
великої букви Н. Письмо складів, слів, речень з великою буквою Н. Розвиток
зв’язного мовлення.
|
44
|
|
71.
|
Звук [п], позначення його буквою «пе». Звуковий
аналізслів. Уявлення про омоніми (без уживання терміна). Словниково-логічні
вправи. Опрацювання тексту «На Івана Купала».
|
56-57
|
|
72.
|
Аналіз складових елементів малої букви п. Письмо малої букви п. Письмо складів, слів, речень малою буквою п. Звуковий аналіз слова
писанка.
|
42
|
|
73.
|
Закріплення звукового значення букви «пе».
Аналітико-синтетичні вправи з вивченими звуками і буквами. Читання речень. Опрацювання текстів «Веселі
пісні» та «Сливи».
|
58-59
|
|
74.
|
Аналіз складових елементів великої буки П. Письмо
великої букви П. Письмо складів, слів, речень з великою буквою П.
|
43
|
|
75.
|
Звуки [т], [т'], позначення їх буквою «те».
Читання складів, слів, речень.
Словниково-логічні вправи. Скоромовка.
|
60-61
|
|
76.
|
Аналіз складових елементів малої букви т. Письмо малої букви т. Письмо складів, слів, речень малою буквою т.
|
46
|
|
77.
|
Закріплення звукових значень букви «те».
Опрацювання тексту «Котик і Півник». Скоромовка.
|
62-63
|
|
78.
|
Аналіз складових елементів великої буки Т. Письмо
великої букви Т. Письмо складів, слів, речень з великою буквою Т.
|
47
|
|
79.
|
Звук [е], позначення його буквою «е». Ребус.
Уявлення про антоніми (без уживання терміна).
Опрацювання тексту «Веселі
іменини».
|
64-65
|
|
80.
|
Аналіз складових елементів малої букви е. Письмо малої букви е. Упізнання за частиною друкованої
букви цілої, перетворення її на рукописну.
|
48
|
|
81.
|
Закріплення звукового значення букви «е».
Кросворд. Опрацювання тексту «Село Веселе».
Читання речення, поданого
рукописним шрифтом.
|
66-67
|
|
82.
|
Аналіз складових елементів великої буки Е. Письмо
великої букви Е. Письмо складів, слів, речень з великою буквою Е.
|
49
|
|
83.
|
Звуки [д], [д'], позначення їх буквою «де».
Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у
кінці складів і слів. Словниково-логічні вправи. Робота з дитячою книжкою.В. Сухомлинський
. «Як Ніна злякалась гусака».
|
68-69
|
|
84.
|
Аналіз складових елементів малої букви д. Письмо малої букви д. Письмо букви у складах і словах. Розвиток
зв’язного мовлення.
|
50
|
|
85.
|
Закріплення звукових значень букви «де».
Опрацювання тексту «Парк на пустирі». Скоромовка.
Читання речень, поданих рукописним шрифтом.
|
70-71
|
|
86.
|
Аналіз складових елементів великої буки У. Письмо
великої букви У. Письмо складів, слів, речень з великою буквою У.
|
51
|
|
87.
|
Звуки [з], [з У, позначення їх буквою «зе».
Дзвінке вимовляння цих звуків у
кінці слів і складів. Фразеологізми. Опрацювання
тексту «Весела зима». Скоромовки.
|
72-73
|
|
88.
|
Аналіз складових елементів малої букви з. Письмо малої букви з. Письмо складів і слів з малою
буквою з.
|
52
|
|
89.
|
Закріплення звукових значень букви «зе».
Опрацювання тексту «Ранок на озері».
|
74-75
|
|
90.
|
Аналіз складових елементів великої буки З. Порівняння
форми великої букви з і Е. Письмо великої букви З. Письмо букв у складах і
реченні.
|
53
|
|
91.
|
Буква «знак м'якшення» (ь), позначення нею на письмі м'якості
приголосних. Читання складів, слів. Опрацювання тексту «Льон».
|
76
|
|
92.
|
Письмо букви ь
(знак м’якшення) окремо та у поєднанні з іншими буквами. Письмо слів з буквою
ь. Письмо речення зі словами, в яких є ь. Розвиток зв’язного мовлення.
|
54
|
|
93.
|
Закріплення букви «знак м'якшення». Звуковий аналіз слів.
Опрацювання тексту «Дарунки лісу».
|
77
|
|
94.
|
Закріплення навичок письма вивчених літер, слів із
вивченими літерами. Розгадування ребусів.
|
55
|
|
95.
|
Звук [б],
позначення його буквою «бе». Зіставлення звуків [б]
— [п]. Словниково-логічні вправи. Опрацювання тесту
«Великі друзі».
|
78-79
|
|
96.
|
Аналіз складових елементів малої букви б. Письмо малої букви б. Письмо складів і слів з малою
буквою б.
|
56
|
|
97.
|
Закріплення звукового значення букви «бе». Читання
слів. Опрацювання тексту «Білки».
Скоромовка. Робота з дитячою книжкою. В.Сухомлинський. «Бабусин борщ».
|
80-81
|
|
98.
|
Аналіз складових елементів великої буки Б. Письмо
великої букви Б. Письмо слів, речень з буквою Б.
|
57-58
|
|
99.
|
Звук [г], позначення його буквою «ге». Звуковий
аналіз слів. Логічна вправа «Де росте? Де
живе?». Читання речення, поданого
рукописним шрифтом
|
82-83
|
|
100.
|
Письмо малої букви г. Письмо букви у складах, словах і
реченнях.
Зображення букв у вказаній послідовності. |
59
|
|
101.
|
Звук [ґ], позначення його буквою «ґе».
Читання складів, слів.
Опрацювання фразеологізмів. Скоромовки
|
84-85
|
|
102.
|
Аналіз складових елементів великої букви Г. Письмо
великої букви Г. Письмо слів та речень з великою буквою Г.
|
61
|
|
103.
|
Закріплення знань про звукове значення букв Ґ, ґ
(«ґе»), Гг («е»). Опрацювання тексту
«Гурток «Умілі руки».
|
86
|
|
104.
|
Аналіз складових елементів великої букви Г. Письмо
великої букви Г. Письмо складів та
речень з великою буквою Г.
|
60
|
|
105.
|
Закріплення знань про звукове значення букв Ґ, ґ («ґе»),
Гг («е»). Опрацювання тексту «Гурток «Восени на городі».
|
87
|
|
106.
|
Аналіз складових елементів великої букви . Письмо великої букви Г. Письмо
складів та речень з великою буквою Г.
|
62-63
|
|
107.
|
Звук [ч], позначення його буквою «че». Читання
складів, слів. Звуковий аналіз слів.
Словниково-логічні вправи. «Закликаночка».
|
88-89
|
|
108.
|
Письмо малої букви ч. Підготовчі графічні вправи. Написанння складів, слів і речень.
|
4-5
|
|
109.
|
Закріплення звукового значення букви «че».
Опрацювання тексту «На полонині». Скоромовка.
|
90
|
|
110.
|
Письмо великої букви Ч. Письмо і слів і речень з
буквами Чч. Установлення відповідності між вивченими малими і великими
буквами.
|
6-7
|
|
111.
|
Закріплення звукового значення букви Чч. Опрацювання
вірша «Карпати». Загадки.
|
91
|
|
112.
|
Порівняння великої букви Ч з У. Письмо слів і речень з
буквами Чч. Установлення відповідності
між вивченими між вивченими малими і великими буквми.
|
8-9
|
|
113.
|
Звук [й], позначення його буквою «ій» («йот»).
Читання слів. Вправи з розвитку фонетичного
слуху. Опрацювання тексту
«Казковий світ». Робота з дитячою книжкою. Н. Забіла «Хатинка на ялинці».
|
92-93
|
|
114.
|
Письмо малої букви й, буквосполучень із нею. Підготовчі
графічні вправи. Складання і записування слів. Розвиток зв’язного мовлення.
|
10
|
|
115.
|
Закріплення звукового значення букви «йот».
Буквосполучення йо. Опрацювання тексту «Пасіка» і народної пісеньки «Зайчику, зайчику». Читання в особах.
|
94-95
|
|
116.
|
Письмо великої букви Й.
Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів. Складання
розповіді за малюнком.
|
11
|
|
117.
|
Звук [х], позначення його буквою «ха». Читання
слів. Звуковий аналіз слів. Опрацювання
вірша «Колискова пісенька».
Загадки.
|
96-97
|
|
118.
|
Письмо малої букви х, складів із нею. Складання і
записування слів. Диктант прямих складів.
|
12
|
|
119.
|
Закріплення звукового значення букви «ха».
Опрацювання тексту «Казкові хмаринки». Загадка.
|
98-99
|
|
120.
|
Письмо великої букви Х. Написання буквосполучень, слів.
Списування речень, поданих друкованим шрифтом.
|
13
|
|
121.
|
Буква «я», позначення нею сполучення звуків [йа].
Позначення буквою «я» звука [а] та м'якості
попереднього приголосного. Словниково-логічні
вправи. Опрацювання вірша Я.
Забіли «Хто кого злякався?».
|
100-101
|
|
122.
|
Письмо малої букви я, складів із нею. Аисьмо букви у
складах, словах і реченнях.
|
16
|
|
123.
|
Закріплення звукових значень букви «я».
Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання тексту
«Ялта». Загадка.
|
102-103
|
|
124.
|
Аналіз складових елементів великої букви Я. Письмо
великої букви Я. Письмо слів, речень з буквою Я.
|
17
|
|
125.
|
Закріплення знань про звукове значення вивчених букв.
Читання текстів. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Курочка Ряба».
|
||
126.
|
Аналіз складових елементів великої букви Р. Порівняння
великих букв Р, Г, П. Письмо великої букви Р. Розвиток зв’язного мовлення.
|
14-15
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий